piątek, 12 listopada 2010

pożegnania...

Kiedy decydowałam się na zostanie au pair, nie miałam pojęcia, że te pożegnania będą takie trudne. Niewiele one mają jednak wspólnego z samą moją "profesją", a wiele z przebywaniem zagranicą i przebywaniem z ludźmi w ogóle. Zwłaszcza kiedy ma się moje usposobienie...

Żegnanie się z najbliższymi za każdym razem, kiedy jestem w Polsce jest strasznie bolesne.

Żegnanie się z Tym Jedynym po wspaniałym wspólnym weekendzie - wręcz okropne.

Sama perspektywa pożegnań w maju - przerażająca. Zwłaszcza, że Jeannette powiedziała mi, że podczas weekendu, na który wyjechala z dziewczynkami, Noeme bardzo za mną tęskniła. Nie można oczywiście stwierdzić tego na pewno. W wielu sprawach dotyczących Noeme trzeba zdać się na intuicję. Ale jeśli Jeannette tak mówi, to coś w tym jest. No i to właśnie jest najbardziej przerażające. Bo ja za te pół roku jakoś sobie - chociaż z trudem - poradzę. Wszyscy, których tu poznałam, polubiłam czy pokochałam - też. Ale takiej Noeme to będzie naprawdę ciężko.

I jakie wnioski można wyciągnąć z tego bólu obecnego czy przewidywanego? Nie wyjeżdżaj daleko na dłużej, bo z tym wiążą się pożegnania? I smutek i żal? Może...
Albo: wyjeżdżaj - ale się nie przywiązuj... Powodzenia, ja nie potrafię.
A może po prostu pełne rezygnacji: takie jest życie? Jak chcesz żyć w pełni, to bólu nie unikniesz. Ani rozczarowań, ani łez...

Na szczęście uśmiechu i powitań też :) Dlatego - do grudnia, Kochani!

5 komentarzy:

  1. Alez ta Noeme na tym zdjeciu jest piekna! Oczywiscie Ty tez, ale ona taka przytulna i delikatna!
    M.K.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wnioski: wyjeżdżaj, przywiązuj się, gdy wyjeżdżasz pamiętaj tylko radość z tego, że mogłaś przeżyć to, co dobre i ciesz się tymnadal, a jeśli nie możesz nie koncentrować się na stracie, to zapomnij. Ja mam takie wnioski.

    OdpowiedzUsuń
  3. Noeme jest przytulas straszny! No i jest piękna, to fakt...

    Aga, ale co zapomnieć? I czy myślisz, że zapomnieć jest łatwo? I że w ogóle da się pozapominać wybiórczo..?

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapomnieć o tym, co było i już być może z powodów od nas niezależnych. A raczej zapominać jak najczęściej, bo całowicie zapomnieć się nie da, a poza tym nie chce. Zapominać, tzn. skupiać uwagę na czymś innym.
    Na pewno niełatwo, nikt nie mówi(ł), że będzie łatwo...

    OdpowiedzUsuń
  5. Noem to miła przytulanka ale ten facet na pierwszym zdjęciu chyba też jest fajną przytulanką.

    OdpowiedzUsuń